طب سنتي ايراني احياء شود

 رييس‌جمهور در جشنواره گياهان دارويي:

طب سنتي ايراني احياء شود

به گزارش خبرنگار طبیب خراسان و به نقل از جام جم آنلاین طب سنتي ايراني احياء شودرييس جمهور با اشاره به اينكه در حال حاضر طب سنتي ايراني به عنوان بزرگترين سرمايه معنوي و علمي ايرانيان در حاشيه قرار گرفته است، بر لزوم احياء مجدد آن در کشور تاکيد کرد و گفت: متاسفانه طي 200 سال گذشته انقطاعي در طب ايراني بوجود آمد که باعث ايجاد آسيب هاي جدي به حركت رو به رشد ايراني ها در اين طب شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار طبیب خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي، فراورده هاي طبيعي و طب سنتي ايران، با تاکيد بر استفاده از ظرفيت هاي موجود در طبيعت، تصريح کرد: درمان همه دردهاي انسان در طبيعت نهفته بوده و اين يك رابطه دو طرفه و صادق است كه بايد مجدداً احيا شود .

 

وي با بيان اينكه بايد از اين ظرفيت هاي مهم و اقتصادي به طور كامل استفاده كرد، افزود: در ايران دانشمنداني همچون ابن سينا با استفاده از اين ظرفيت، طب سنتي ايران را که اساس آن بر استفاده از طبيعت بوده را به جهانيان ارائه كرده اند.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه همه پديده‌هاي عالم انساني است و پديده‌هاي موجود از انسان آغاز مي شود و به انسان ختم مي‌گردد. تصريح کرد: خداوند انسان را خلق کرد و براي او بهترين زندگي در اين عالم را پسنديد و بي‌ترديد بهترين زندگي در سايه سلامت و بهره مندي کامل از همه مواهب طبيعي به دست مي‌آيدوي در ادامه به طب جديد و پيشرفت موجود در جهان اشاره كرد و گفت : در حال حاضر و در طب مدرن، تقريباً هيچ دردي بدون آزمايش، قابل تشخيص نيست، اما در طب سنتي حكماي ما با گرفتن نبض و معاينه فيزيكي، درد را شناسايي و آن را از ريشه درمان مي كردند.

رييس جمهور با بيان اينكه در كتاب قانون ابن سينا، بيش از دو هزار نسخه براي درمان بيماري ها با مزاج هاي گوناگون ارائه شده است ، خاطرنشان كرد: بسياري از بيماري هايي که امروز از آنها به عنوان بيماري هاي لاعلاج ياد مي شود را مي توان با استفاده از روش هاي ارزانتر همچون استفاده از طب سنتي درمان كرد.

وي با اشاره به اينکه كارهايي كه در زمينه توليد و تهيه داروهاي گياهي شده است، بسيار ارزنده بوده اما کافي نيست، اظهار داشت: ما مي توانيم با احياء طب ايراني به جايي برسيم كه مردم براي بهداشت، درمان و سلامت خود دو گزينه كامل طب سنتي – ايراني و پزشکي مدرن را در برابر خود داشته باشند تا هر كس هر كدام را كه مي خواهد انتخاب كند.

دكتر احمدي نژاد در ادامه ميراث معنوي و علمي را بالاتر و ارزشمندتر از ميراث مادي برشمرد و با ابراز نگراني نسبت به از دست رفتن ميراث معنوي طب سنتي و بزرگان اين عرصه، خاطرنشان کرد: هنگامي که يكي از ميراث مادي ايرانيان آسيب مي بيند همه ما ناراحت مي شويم، اما بايد بدانيم كه بالاتر از ميراث مادي ، ميراث معنوي و علمي است كه به شدت در حال آسيب ديدن است .

درباره ما

توجه و تاکید علم طب و دنیای پزشکی در قرن حاضر به سمت و سوی درمان های غیر دارویی و روش های سنتی و اسلامی، جایگاه مهم و قابل ملاحظه بودن این روش های ایرانی را در درمان آشکار می نماید .مهمترین نتیجه اجتماعی طب سنتی و اسلامی این است که با این کار ما می توانیم به خود باوری علمی، ملی و خودکفایی طبی برسیم.

Publish modules to the "offcanvas" position.