معرفی استاد علی اکبر حسن زاده

نباید‌های تغذیه‌ای از منظر طب سنتی در بهار

امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، خطبه 108 در مورد نبی مکرم اسلام ، فرمود :

«طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ قَد اَحکَمَ مَراهِمَهُ وَ اَحمی مَواسِمَهُ یَضَعُ ذلِکَ حَیثُ الحاجَة اِلَیهِ مِن قُلُوبٍ عُمیٍ و آذانٍ صُمٍ وَ اَلسَنَةٍ بُکم»

پیامبر طبیبی است که با مهارت خود در میان مردم می گردد، مرهمهای شفابخش خویش را فراهم ساخته و ابزار درمان خود را آماده کرده تا هرجا دلهای کور باطن و گوشهای ناشنوا و زبانهای گنگ را بدان نیازی باشد مداوا کند.

 

استاد به حق حکیم علی اکبر حسن زاده

استاد حسن زاده با پیروی از پیامبر مکرم " طَبیبٌ دَوّارٌ " است و یکی از نوادر طب مردمی وازمعدود افتخارات میراث کهن طبی ایران در خراسان بوده که ساکن قوچان هستند.از فرهنگیان و فرهیختگان بنام شهرستان قوچان می باشند و در حکمت طب  " امر طبابت و نبض گیری و رگ گیری (غمز و دلک) و تهیه و ترکیب ادویه " وعلم اخلاق و حکمت معرفت و حکمتهای دیگر دارای سبک و صاحب نظر هستند.

حکیم علی اکبر حسن زاده ویژگیِ دارایی عقل و دانایی علم را  بصورت زیبایی بهره مند هستند و با موهبتهای خدا دادی از جمله :کیفیات نفسانی سیاست و کیاست و فراست در مسیر طاعت خالق و خدمت مخلوق با بهره مندی ازعقل وعلم در رسیدن به حق موفق هستند.

ایشان بیش از سه دهه به امر طبابت سنتی ایرانی و ارائه خدمات طب طبیعی از جمله انجام "اعمال یداوی" مخصوصا غمز و دلک مشغول و معروف هستند. و در زمینه اعمال یداوی از جمله : شکسته بندی و درمان در رفتگیها و نیمه در رفتگیها و جا انداختن دیسک و رگ گیری و ناف گیری و عصب گیری ، دارای مهارتهای منحصر بفردی هستند که مخصوص خود ایشان است.

اکثر مراجعین به ایشان که اکثرا با شکایتهای درد و محدودیت حرکتی هستند ،بصورت معجزه آسائی از تحمل درد و محدودیت حرکتی رهایی میابند .

در همه توصیه های درمانی ایشان اصلاح سبک زندگی و تمرین آرامش و اخلاق نیکو پایه اصلی درمان است، و اصلاح سوء مزاج در تکمیل توصیه های ایشان بصورت مشخصی مشهود است و بکار میرود.

عمده مراجعین ایشان اگر چه با دردهای جسمی حاضر میشوند ولی در زمینه درمان به دوبخش مشکلات روحی و یا جسمی قابل تقسیم هستند که برای هرکدام از ایشان اقدامات متناسبی انجام گرفته و عمدتا به مراجعات بعدی نیاز نمیباشد.

باعنایت حق ،توفیق بهره مندی هموطنان از علم و حکمت و هنر ایشان در شهرهای شیروان و قوچان و مشهد در مراکز ارائه خدمات طب سنتی فراهم است.

 

1- مشهد :

الف – درمانگاه دانشکده طب سنتی مشهد و سلامتکده های تابعه

ب – درمانگاه ثامن الائمه دکتر سیّد احمد ثاقبی

 

2- قوچان :

مطب دکتر مرتضی اسماعیلی

 

3- شیروان :

مطب دکتر سیّد علی جوادی

درباره ما

توجه و تاکید علم طب و دنیای پزشکی در قرن حاضر به سمت و سوی درمان های غیر دارویی و روش های سنتی و اسلامی، جایگاه مهم و قابل ملاحظه بودن این روش های ایرانی را در درمان آشکار می نماید .مهمترین نتیجه اجتماعی طب سنتی و اسلامی این است که با این کار ما می توانیم به خود باوری علمی، ملی و خودکفایی طبی برسیم.

Publish modules to the "offcanvas" position.