حلول ماه حزیران و حجامت / توجه ویژه رهبر به احیاء طب سنتی

حلول ماه حزیران و حجامت / توجه ویژه رهبر به احیاء طب سنتیدر گفتگو با محقق و مدرس طب اسلامی:
نماینده موسسه حجامت در استانهای خراسان گفت: به توصیه های مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلامت راجع به احیاء طب سنتی توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

" سید علی جوادی" پزشک و مدرس طب اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی شیروان اظهار داشت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در سفرشان به استان خراسان شمالی جهت اصلاح سبک زندگی و در سالگرد دستور ویژه ایشان به احیاء طب سنتی که زمینه دینی و ملی در امر درمان و افزایش سطح بهداشت و سلامتی جامعه دارند پبشنهاد می شود موضوع تاکیدی حجامت که جزو احکام امضایی اسلام می باشد را در ایام حزیران انجام و در جامعه اسلامی فرهنگ سازی شود.

وی گفت: امام رضا علیه السلام میفرماید: هفتم حزیران را دریابید. اگر در هفتم موفق نشدید در چهاردهم حزیران حجامت کنید .

جوادی در رابطه با فلسفه حجامت به پایگاه خبری تحلیلی شیروان گفت: از دیدگاه طب اسلامی دفع فضولات خون است. بدین معنی که خون دارای ترکیبات متفاوتی است. اعم از ترکیبات بیو شیمیایی و هورمونی که ما به همۀ این مواد  نیازمندیم کلسترول، تریگلیسرید، قند، اوره و سایر مواد دیگر که مورد نیاز بدن هستند و هر گاه مقدار یک یا چند ماده از این ترکیبات از حد تعادل(نرمال)خارج شد موجب بروز بیماری میشود.

وی گفت: نقش حجامت این است که با دفع فضولات(مواد خارج ازاندازه ي طبيعي) ترکیبات خون را در حد نرمال نگه دارد.

این محقق و مدرس دانشگاه گفت: بهترین زمان برای حجامت در موقعیت گرمسیری فصل تساوی شب و روز یعنی از پایان اسفند ماه و اول فروردين ماه است.

وی افزود: امام رضا علیه السلام با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ایران حزیران را زمان حرکت خلط خون در بدن تعریف کرده اند که شروع ماه حزیران تقریبا از روز 84ام نوروز محاسبه می شود و در سال 1394 مصادف با 24 خرداد می باشد و به مدت سی روز ادامه دارد که این ماه را برای حجامت سالیانه توصیه فرموده اند. و تا چهاردهم ماه فرصتی را تعيین نموده اند که در صورت عدم موفقیت در هفتم حزیران(شنبه 30 خرداد ماه) حجامت تا چهاردهم(شنبه 6 تیر ماه) انجام پذیرد.

جوادی گفت: ما با توجه به منطق نقش حجامت در بدن انسان و فلسفه ای که امام رضا علیه السلام در نظر گرفته اند هفتم تا چهاردهم حزیران را هفته حجامت در ایران (و مردم دارای موقعیت جغرافیایی ایران ) اعلام میکنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، حزیران  نام یکی از ماههای رومی است که در ایران معادل 24 خرداد ماه میشود.نام ماه نهم است از سال روميان و نام روز اول  تابستان هم هست . (برهان قاطع) ماه اول تابستان (شرفنامه منيري ) (السامي في الاسامي ) و آن سي روز است.

درباره ما

توجه و تاکید علم طب و دنیای پزشکی در قرن حاضر به سمت و سوی درمان های غیر دارویی و روش های سنتی و اسلامی، جایگاه مهم و قابل ملاحظه بودن این روش های ایرانی را در درمان آشکار می نماید .مهمترین نتیجه اجتماعی طب سنتی و اسلامی این است که با این کار ما می توانیم به خود باوری علمی، ملی و خودکفایی طبی برسیم.

Publish modules to the "offcanvas" position.